Aktualna pogoda
w Iwkowej

Temp

25°C

Wiatr

12 km/h

Aktualności

e-Urząd Skarbowy

e-Urząd Skarbowy

Naczelnik Urzędu Skarbowego w Brzesku przypomina, że preferowana forma kontaktu z urzędem skarbowym to załatwianie spraw online. W tym celu należy odwiedzić stronę:

https://www.podatki.gov.pl/e-urzad-skarbowy/.

e-Urząd Skarbowy umożliwia załatwienie wielu spraw online - bez wychodzenia z domu, na dowolnym urządzeniu, 24/7.

Należy się zalogować używając następujących dostępnych kanałów autoryzacji:

 

Warto zwrócić uwagę zwłaszcza na kilka nowo dostępnych usług w tym systemie:

1. Można uzyskać zaświadczenia bezpłatnie:

  • o niezaleganiu w podatkach lub stwierdzające stan zaległości (ZAS-W)
  • o wysokości dochodu podatnika w PIT (ZAS-DF)
  • o wysokości przychodu, dochodu, podatku należnego oraz składek na ubezpieczenia wykazane w PIT (ZAS-DFU) .

2. Można złożyć aktualizację danych na druku ZAP-3:

  • usługa umożliwia zaktualizowanie swoich danych w urzędzie skarbowym: adresu zamieszkania, danych kontaktowych (nr telefonu, adres e-mail, adres elektroniczny na ePUAP) i osobistego rachunku bankowego, na który będą trafiać zwroty podatków lub nadpłat (nie dotyczy przedsiębiorców).

 

3. Można złożyć do urzędu skarbowego pismo ogólne w dowolnej sprawie.

 

4. Można złożyć Wniosek o zaliczenie nadpłaty lub zwrotu podatku na poczet innych zobowiązań jak również pismo w sprawie wyjaśnienia przeznaczenia wpłaty.

 

5. Można złożyć pismo w sprawie czynnego żalu.

 

W przypadku jednak potrzeby osobistej wizyty w urzędzie skarbowym Krajowa Administracja Skarbowa zaprasza do rezerwacji wizyty na stronie www.podatki.gov.pl – zakładka „umów wizytę w urzędzie skarbowym” w prawym górnym rogu.

 

Umówienie wizyty pozwala szybko i komfortowo załatwić sprawy w urzędzie, bez kolejek i z zachowaniem środków bezpieczeństwa. System rezerwacji jest przyjazny
i wymaga tylko kilku „kliknięć”:

1. Wybór właściwego urzędu i sprawy do załatwienia

2. Wybór daty i godziny wizyty

3. Podanie danych osobowych

Potwierdzenie terminu wizyty system wyśle na podany adres e-mail. Będzie w nim też wskazane konkretne stanowisko/pokój.

 

Usługa „Umów wizytę w urzędzie skarbowym” i nowy model obsługi podatników zostały wprowadzone w urzędach skarbowych w ubiegłym roku. Zapewnia większy komfort załatwiania spraw i bezpieczeństwo podatników i pracowników.

 

Wizyty nie trzeba umawiać, aby zostawić dokument w urnie (bez potwierdzenia odbioru) lub otrzymać potwierdzenie na kopii w punkcie podawczym.

Wróć