Aktualna pogoda

Wiatr

12 km/h

Aktualności

Zielona szkoła w Jarosławcu 12 - 21 czerwca 2016 roku.

Zielona szkoła w Jarosławcu  12 - 21 czerwca  2016 roku.

Morza szum, ptaków śpiew....

W dniach od 12 czerwca  do 21 czerwca 2016 roku uczniowie Publicznej Szkoły Podstawowej
w Dobrocieszu spędzali czas na zielonej szkole w Jarosławcu. Gorący piasek pod stopami, błękitne niebo nad głową i cudowne morze przed oczami ....To rzeczywistość, z którą  uczniowie klas III, IV, V i VI  zetknęli się po długiej podróży przez całą Polskę.

Jarosławiec okazał się cudownym miejscem, nie tylko do wypoczynku , ale i nauki, a przede wszystkim -  do poznania samych  siebie. Kiedy po raz pierwszy mieliśmy okazję przywitać się
z morzem, od razu poczuliśmy, że pobyt ten będzie wyjątkowy. I rzeczywiście....nie pomyliliśmy się. Okazało się, że liczne niespodzianki, które czekały nas w Jarosławcu przerosły nasze oczekiwania.
W pierwszym dniu pobytu w trakcie zajęć opracowaliśmy regulamin oraz zostały ogłoszone dwa konkursy....pierwszy konkurs czystości, drugi na najmilszą i najmilszego uczestnika Zielonej Szkoły, które zostały rozstrzygnięte w ostatnim dniu pobytu. Wygrani: Magdalena Pacut – klasa VI i Kamil Fitrzyk – klasa III otrzymali upominki. W drugim dniu pobytu pokonaliśmy 222 schody na latarnię morską w Jarosławcu – było warto !!!. Wieczorem odbyła się dyskoteka i szalone rytmy do pełnego zmęczenia.  Kolejną atrakcją było odwiedzenie Domu Rybaka w Jezierzanach, gdzie mogliśmy posłuchać  o pracy rybaka, jak również podziwiać eksponaty  zebrane w tym właśnie muzeum. Kolejną atrakcją była wycieczka do Ustki. A tam niezapomniany rejs statkiem, z szantami w tle. Następnie spacer plażą i deptakiem.  W kolejnym dniu oprócz zajęć  odbyły się zajęcia na pływalni, które „zielonym stworzeniom” sprawiły wiele radości.  Sporej dawki wrażeń na pewno dostarczyła nam wycieczka do Trójmiasta. Pierwsze odwiedziliśmy Gdynię – najmłodsze miasto, którego atrakcją było między innymi Akwarium Gdyńskie, gdzie podziwialiśmy okazy pięknych ryb i roślin morskich. Następnie zwiedziliśmy Dar Pomorza – trzymasztowy żaglowiec szkolny zakupiony przez społeczeństwo Pomorza w 1929 dla Szkoły Morskiej w Gdyni. Obecnie jest to statek-muzeum, oddział Narodowego Muzeum Morskiego w Gdańsku. Kolejnym miastem był Sopot, gdzie spacerowaliśmy po cudownym molo oraz podziwialiśmy Krzywy domek. Na końcu pojechaliśmy do Gdyni, gdzie odwiedziliśmy Westerplatte, miejsce,  gdzie rozpoczęła się II wojna światowa.

Tak naprawdę cały nasz pobyt  w Jarosławcu był pełen niezapomnianych doznań. Z całą pewnością najdłużej pozostaną jednak z nami cudowne wspomnienia dyskotek, konkursów piaskowych zamków, widoku morza o zachodzie słońca i podczas sztormu.....i tego, że przez cały nasz pobyt byliśmy jedną wielką rodziną.

Z niecierpliwością czekamy już na następny wyjazd na zieloną szkołę.

„Małopolanie u Pomorzan - wyjazd profilaktyczny na zieloną szkołę w Jarosławcu” w kwocie 7 120,00 zł został dofinansowany przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Krakowie.